Page 2 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 11 to 20 of 43

Thread: De weeklydose.awards 2003: achtergrondinformatie

Inactive Member lex100's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Hallo allemaal,

Al lang niet meer gepost maar de weeklydose.awards leken me een goede gelegenheid daar toch maar weer eens wat tijd voor te maken.

Mijn keuzes:

Beste schrijver
    Greg Rucka (Write-in)
    Maakte het afgelopen jaar Wolverine weer interessant om te lezen, Queen & Country was goed (met name de arc "Operation: Blackwall"), Gotham Central was zeker een van de beste series van het afgelopen jaar, Batman: Death and the maidens is de moeite waard en hij weet mij zelfs met Wonder Woman te boeien.

Beste tekenaar
    Jim Lee (Batman)
    Gewoon goed. Gedetailleerd, flashy en de "waterverfpanels" waren prachtig. Benieuwd naar Superman!

Beste inkleurder
    Patricia Mulvihill (100 Bullets)
    Vult Risso perfect aan en werkt dus ook terecht mee aan diens run op Batman. Sfeervol.

Beste cover artist
    Jock (Write-in)
    Zijn covers voor The Losers zijn geweldig (z'n binnenwerk is ook niet verkeerd trouwens). Allemaal een bijzonder design en allemaal pakkend. Kijk zelf maar

Beste team makers
    Rucka, Brubaker en Lark (Write-in)
    Tja, iedereen moet gewoon Gotham Central lezen. Rucka en Brubaker schrijven goede, spannende, overtuigende verhalen over politiewerk in Gotham City en Lark's artwork sluit daar perfect op aan.

Beste nieuwe talent
    Andy Diggle (The Losers)
    Schrijft een prima actiefilmspektakel met The Losers, de rest van het lijstje (behalve dan Joshua Middleton) had er wat mij betreft vorig jaar al op de nominatie gemoeten.

Beste serie
    Green Arrow (Write-in)
    Altijd een lastige categorie. Uiteindelijk voor Green Arrow gekozen omdat het een titel is die ik puur voor de superhero-fun lees en dat ook iedere maand weer levert. Winick schrijft een goede Green Arrow op het moment en het artwork van Hester & Parks is strak en consistent.

Beste nieuwe serie
    The Walking Dead (Write-in)
    2003 was een goed jaar voor horror-comics en dit is zeker de beste. Doet qua verhaal nu nog denken aan 28 days later, vooral het eerste nummer, maar dan beter. Een interessant hoofdpersonage, goed (zwartwit) artwork en zombies!

Beste single issue
    Gotham Central #11 (Write-in)
    Een heus stand-alone issue geschreven door Brubaker en getekend door Brian Hurtt over Stacy, de (burger)assistent op het bureau die het batsignaal bedient. Goed idee, goed uitgewerkt.

Beste one-shot/mini-serie
    Startling Stories: The Thing - Night Falls on Yancy Street
    Veel te lange titel maar een leuke mini.

Beste uitgeverij
    DC
    Tja, als ik zoals ik eerder al zei Wonder Woman met plezier lees, moeten ze daar wel wat goed doen. Verder komen mijn keuzes in de andere categori?n vrijwel allemaal uit de DC-stal dus lijkt me dit terecht.

Beste Juniorpress serie
    Jim Lee's Batman
    Omdat ik de rest maar zozo vind.

Inactive Member boomboom's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Beste schrijver: Bendis....kom je gewoon niet omheen! Zeker niet nu DD gewoon keigeod BLIJFT en bijna kritiekloos. Alhoewel ik het veeeeel liever met een ander tekenaar zou zien!! GRRRR

Beste tekenaar: (writein) Michael Turner...natuurlijk! Maar enkel omdat Anacleto niet meedoet dit jaar!

Beste inkleurder (writein) Holly Golightly (Tarot)

Beste cover artist: (writein) Greg Horn...kom je gewoon niet omheen!

Beste team makers: Jeph Loeb & Jim Lee (Batman)

Beste nieuwe talent (writein) David Yardin (Relam of the Claw)

Beste serie Spawn

Beste nieuwe serie(writein) David Yardin (Relam of the Claw)

Beste single issue New X-Men #150 (confrontatie met Magneto, het lot van Jean Grey)

Beste one-shot / miniserie 1602 (Marvel)

Beste uitgeverij Image (uitgever van oa. Powers, Savage Dragon, Spawn, Witchblade, Cursed, realm of the Claw en vele andere geweldige comics...een ware broedvijver!!)

Beste Juniorpress serie Jim Lee's Batman (door Lee & Loeb)

<font color="#cc6600" size="1">[ January 19, 2004 10:23 AM: Message edited by: BoOmbOoM ]</font>

Defunkt
    Guest Defunkt's Avatar

Exclamation

Originally posted by BoOmbOoM:
    [b]....
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Leuk! Eerst dacht ik ook waarom Greg Horn, Josh Middleton vind ik ook prachtig! Echter Greg Horn maakte oa. voor mij gewoon prachtige Emma Frost covers en ik kan wel heel politiek correct wezen maar Horn's covers waren gewoon heel erg Horn(y!)
    [img]wink.gif[/img] [img]redface.gif[/img] [img]graemlins/angel.gif[/img]

Plus in mijn keuzes wil ik ook altijd ieder aspekt van mijn smaak vertegenwoordigd zien ( lukt niet altijd)..dus ja politieke artiesten als McGruder maar ook de beste gelikte pin up covers zoals Horn en inkleurwerk van Liquid!Plus ook altijd vooral eerst spandex denken, wil mijn roots niet ontkennen! [img]wink.gif[/img]

Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Originally posted by Defunkt:

Beste team makers
    -Ellis en Cassaday
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">wat hebben die in 2003 gedaan?

Defunkt
    Guest Defunkt's Avatar

Originally posted by BoOmbOoM:
    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by Defunkt:

Beste team makers
    -Ellis en Cassaday
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">wat hebben die in 2003 gedaan?</font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Die hebben 3 keer Planetary uit gebrachT!! LOL
    [img]biggrin.gif[/img] [img]wink.gif[/img]

Ach het zijn maar awards! Beste combo hoop ik dat Waid/Wieringo het worden!
    Heee en waar is da luv voor Grant Morrison gebleven?? Eigenlijk ook altijd leuk dat iedereen ( ik ook!) toch weer op elke bandwagon springen.
    [img]wink.gif[/img] GEINTJE.

<font color="#cc6600" size="1">[ January 19, 2004 10:40 AM: Message edited by: Defunkt ]</font>

Senior Hostboard Member Morlun's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Posted by Lex100
    The Walking Dead (Write-in)
    2003 was een goed jaar voor horror-comics en dit is zeker de beste. Doet qua verhaal nu nog denken aan 28 days later, vooral het eerste nummer, maar dan beter. Een interessant hoofdpersonage, goed (zwartwit) artwork en zombies!
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ik ben zeer benieuwd naar deze serie. In de nieuwe previews staat de eerste paperback met daarin de eerste 6 delen en issue 7. Die gaan in ieder geval in mijn mandje!

Inactive Member Harlekein's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Beste schrijver
    Joe Casey (Automatic Kafka, Wildcats 3.0, Hipflask)

Casey heeft altijd al momenten gehad waarop hij in kwaliteit uitschiet. Maar niet alles wat hij deed was even geslaagd. Ik geloof dat hij op Superman ook niet geweldig is, maar die lees ik niet. Maar bovengenoemde comics zijn allemaal vooruitstrevend en bijzonder sterk en doordacht geschreven.

Beste tekenaar
    LaDronn (Hipflask)

Tja.. Echt productief is hij niet, maar hij bevindt zich wel in ongekende klasse. De vormgeving, details, inkleuring: Alles is perfect.

Beste inkleurder
    Richard Isanove (1602, Ultimate X-Men)

1602 en een verscheidenheid aan covers. Een inkleurder die echt een eigen stempel op zijn werk zet en inspeelt op de kwaliteiten van de tekenaar die hij kleurt. Hiermee onderscheidt hij zich van de overigen.

Beste cover artist
    Dustin Nguyen (Wildcats 3.0)

Origineel, in het oog springend en heel strak vormgegeven. Doordat de cover artist van The Filth veel in herhaling valt heeft Nguyen in deze categorie niet eens concurrentie.

Beste team makers
    Brian Azzarello & Eduardo Risso (100 Bullets, Batman)

Batman heb ik niet gelezen, maar Azzarello en Risso werken als ??n en leveren constant hoge kwaliteit en blijven hun eigen grenzen verkennen.

Beste nieuwe talent
    Joshua Middleton (NYX)

Ik lees zijn comics niet, dat ligt aan de comics en absoluut niet aan Middleton. Schitterend werk, maar eigenlijk is hij geen nieuw talent meer. Crossgen had hem al een tijdje geleden.

Beste serie
    Wildcats 3.0

Deze is bij mij absoluut favoriet van de huidige series op de markt. Bij TheFourthRail.com kreeg de eerste TPB al een 10/10 en werd de comic totaal uniek genoemd. Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. Het enige nadeel is dat je begint te merken dat een maandelijkse deadline te veel voor Nguyen is. Hopelijk is de invaller even goed.

Beste nieuwe serie
    Love Fights (Oni Press)

Andi Watson blijft boeien met de manier waarop in zijn heerlijk luchtige stijl de menselijke aspecten neerzet.

Beste single issue
    Hipflask: Elephantman

Misschien door velen over het hoofd gezien, maar bij mij in het geheugen gegrift dankzij de boeiende verhaallijn en het werkelijk onge?venaarde tekenwerk.

Beste one-shot / miniserie
    Blankets (Top Shelf)

Graig Thomson geeft een kijk in zijn eerste liefde en de manier waarop hij in een streng religieuse omgeving opgroeide. Dit met prachtige composities en teken- en inktwerk.

Beste uitgeverij
    Top Shelf (Blankets, Shuck Unmasked, The Barefoot Serpent, Warburger, BOP!, American Elf, enz, enz.)

Top Shelf blijft een constante stroom van juweeltjes uitbrengen. Deze uitgeverij heeft lef en doet veel moeite om de beste kwaliteit op alternatief comicgebied te vinden en deze in altijd mooie uitgaves op de markt te brengen.

Beste Juniorpress serie
    Jim Lee's Batman (door Lee & Loeb)

Hoge kwaliteit voor de juiste markt.

<font color="#cc6600" size="1">[ January 19, 2004 05:12 PM: Message edited by: harlekein ]</font>

Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Originally posted by harlekein:

Beste single issue
    Hipflask: Elephantman

Misschien door velen over het hoofd gezien, maar bij mij in het geheugen gegrift dankzij de boeiende verhaallijn en het werkelijk onge?venaarde tekenwerk.
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Mee eens!! Al zou het beter uit zijn gekomen op Europees formaat!!

HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Originally posted by Defunkt:
    Allemaal write-ins.
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Volgens mij ben je daarin de enige. Vind ik wel getuigen van lef! Alleen daarvoor verdien je eigenlijk al een prijsje... maar wacht, nee, ik ben niet chantabel. [img]smile.gif[/img]

Inactive Member Dayspring's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Beste schrijver
    Mark Millar..
    Omdat ik hem geen schijn van kans gaf, maar hij mij zeer aangenaam verraste!

Beste tekenaar
    Salvador Larroca..
    Salva Rulez.. Ik twijvelde h??l lang, Jim Lee heeft immers voor mij Batman leesbaar gemaakt.

Beste inkleurder
    Liquid!
    Ik vind het een heerlijke stijl!

Beste cover artist
    Alex Ross..
    Deze man is geweldig, ik wilde bijna uit respect Don Lawrence nomineren!

Beste team makers
    Jeph Loeb & Jim Lee..
    Sorry, ik 'hield' niet van de Dark Knight.. totdat..

Beste nieuwe talent
    Joshua Middleton..
    Dromerig en mooi, da's synoniem comix toch?

Beste serie
    the X-treme X-Men..
    (ja, so? Ik vin van wel!)

Beste nieuwe serie
    NYX..
    no comment! [img]tongue.gif[/img]

Beste single issue
    New X-Men #150
    "Something's gone wrong with the whole universe now."

Beste one-shot / miniserie
    1602..
    Andy Kubert & Neil Gaiman!! "Read it as a puzzle or and adventure. Things will become apparent as the story goes on."

Beste uitgeverij
    Marvel..
    "nee, dat zagen we niet aankomen, Wes.."

Beste Juniorpress serie
    X-Mannen (door Claremont & Larroca)
    yeah! Ondanks al die playahaters daar!!

[Day!]

Page 2 of 5 FirstFirst 12345 LastLast